top of page

Takhle přece nemůže znít baskytara

Obrázek autora: marekberomarekbero

Před dvěma dny jsem natáčel kamarádovi do jeho projektu Solar Parachute pár skladeb. Dvě pecky jsem hrál trsátkem pro QOTSA styl tónu, v jedné pasáži došlo i na slap a zbytek klasicky prsty.


Po pár nezbytných představovacích frázích a povídání, jsem si vybalil nástroj a hned jak jsem brnknul první tón, tak se producentovi rozšířily zorničky. S neskrývaným nadšením vyhrkl:


"Ty máš nové struny! Tak to musíme využít."


Následně začal kroutit potenciomentry ekvalizéru se zapálením skautského vedoucího. Přitom si něco mumlal pod vousy a nevěřícně kroutil hlavou. A já byl opravdu moc rád, že jsem místo snídaně pro děti natahoval ten den ráno nové struny.


Přiznám se totiž, že jsem během posledních let lehce zlenivěl v péči o pravidelnou výměnu strun. Jednak mě začal bavit více "vintage" tón, ale také se mi zalíbilo, jak si struny časem krásně sednou a drží stabilní dohmat. Sice přijdete o brilanci a rezonanci, které mají nové struny přibližně týden až dva (podle toho, jak často hrajete), ale to jde jednoduše dohnat korekcemi na aparátu nebo pluginy, v případě, že natáčíte přes DAW. Zkrátka, mít čerstvě natažené struny byl zážitek nejenom pro producenta, ale i pro mě. Takové Vánoce v únoru.



Poslední skladbu jsme natáčeli v ladění drop C (tj. E struna o dva celé tóny dolů a zbytek o tón níže) a proto jsem si nástroj odnesl domů s tímhle nastavením. Když jsem pak basu dnes ráno vytáhl z futrálu a brnknul si pár tónů, okamžitě mi začaly do prstů proudit riffy ve stylu Justina Chancellora a Tool. Spojení trsátka a cinkavého tónu nových strun produkuje bohaté spektrum vyšších harmonických tónů. Basa zní fenomenálně!


Jinak pro ty, co by to mohlo zajímat. Natahuji struny Markbass Ultimate.

Comments


bottom of page