top of page

Mirai - I PŘES TO VŠECHNO - basová transkripce

Každej máme nějaké ty svoje "guilty pleasures". Něco, za co se tak trošku stydíme, ale nemůžeme tomu zkrátka odolat. Víme sice, že drby o celebritách jsou ztrátou času, ale stejně nám to nedá a klikneme na fotku Jennifer Aniston v bikinách, abychom se ujistili v jakém stavu je její celulitida a partnerský život. Ano, smažené jídlo je nezdravé a ucpává tepny, ale když ty hranolky s tatarkou nebo šťavnatý burger jsou někdy přesně to, co potřebujeme.


No, a v hudbě jsou pro mě tyhle "junk food & gossip" ekvivalenty popové megahity. Nemůžu si zkrátka pomoci a sem, tam si stáhnu a zahraju společně s Avicii, Arianou Grande, Edem Sheeranem nebo třeba v tomto případě s českými Mirai.




Níže přikládám transkripci basového partu, který mi podle nahrávky zní jako hraný (možná naprogramovaný) na synťák - subbasové měkké frekvence tohoto typu se na baskytaře těžko vyluzují.


Pokud máte pětistrunnou baskytaru, tak si skladbu zahrajete s použitím spodních tónů struny H. Pokud máte čtyřstrunku, tak budete muset transponovat tóny Db a Eb o oktávu výše. Pro synth efekt můžete poté použít oktáver. Ačkoliv se vám part může zdát až banálně jednoduchý, tak v kontextu skladby opravdu více není potřeba, protože moderní produkce stojí na zvuku violončela, akustických kytar, piána a mohutném kopáku rytmického doprovodu. Basa jako taková má tudíž prostor v subbasovém pásmu a funguje jako překvapivý faktor, když nastupuje až ve 02:19 skladby společně s refrénem.


Musím ocenit skvělý zvuk a aranže skladby. Dokonale napsaná popová pecka s vkusným textem.


Výborné a zábavné doplňující cvičení je naučit se na baskytaru zpěvovou melodii a zaimprovizovat si společně s nahrávkou. Malá nápověda - používejte tóny F moll pentatoniky - F, Ab, Bb, C, Eb.





204 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page