Tak rozhodně bez trička, bude u toho dělat šílené obličeje a skákat dva metry do vzduchu. Ale opravdu? Jak by hrál Flea dejme tomu takovou F# moll aiolskou stupnici?
V dnešním příkladu se podíváme přesně na tento případ a zahrajeme si cvičení č.50 z knihy Baskytarová posilovna - 101 stupnic pro ovládnutí hmatníku.

Pokud znáte tvorbu RHCP a máte rádi basové linky pana Blechy (český překlad anglické přezdívky jejich baskytaristy Flea anebo civilním jménem Michael Peter Balzary), tak jste si mohli všimnout, že s oblibou používá jeden rytmický pattern. Můžete ho znát třeba z populárního intra skladby Around the World, kde jeho zkreslená basa vykopává masívním riffem využívajícím kombinace 3+3+3+3+2+2, což v součtu dává šestnáct a to je přesně tolik šestnáctinových not, které potřebujete do jednoho taktu. Toto zajímavé rytmické frázování vám poskytuje ideální kombinaci lichého a sudého počtu not pro synkopický efekt.
Pokud si stejný systém aplikujeme na tóny F# moll aiolské stupice (F#, G#, A, H, C#, D, E), tak ji můžete procvičit přesně v duchu v jakém by jí hrál Flea.
Postupujte pomalu, usaďte si hlavně rytmickou frázi v pravé ruce, cvičte s metronomem a postupně zrychlujte na požadované tempo.
Můžete poté zkoušet i v jiných tónových materiálech a experimentovat s délkou a kombinací frází.
Comments